LAMPA, KTÓRA DOSTOSOWUJE SIĘ DO WARUNKÓW RUCHU I OŚWIETLENIA

SeeSense inteligentne opakowanie na światło. Choć ich stosowanie nie jest jeszcze powszechne, istnieją lampki rowerowe, które automatycznie włączają się lub wyłączają w zależności od poziomu oświetlenia otoczenia. Lampka SeeSense idzie jednak o krok dalej. Nie tylko reaguje na zmiany natężenia światła, ale także, jak twierdzą jego twórcy, określa sytuację na drodze i odpowiednio dostosowuje jasność.

Po pierwsze, możesz zapytać: “Co złego jest w lampie, która cały czas świeci z maksymalną jasnością?”. Według twórcy lampy SeeSense, Philipa McAleese, dzięki zarezerwowaniu tej maksymalnej jasności tylko na te sytuacje, w których jest ona potrzebna, lampa jest w stanie wydłużyć żywotność baterii – on i mówi, że ładowanie wbudowanego akumulatora przez kabel USB wystarcza na co najmniej 12 godzin użytkowania dla “typowego miejskiego dojazdu do pracy” lub 15 godzin w trybie flash.

Wodoodporne modele

Wykonany w wodoodpornych modelach przednich i tylnych, SeeSense zawiera odwróconą diodę LED, która mierzy poziom oświetlenia otoczenia, a także akcelerometr. Mikrokontroler wykorzystuje energię z tych czujników do określenia takich czynników jak kadencja, czy jedziesz pod górę czy z góry, przyspieszenie i hamowanie, nachylenie do zakrętów i poślizgów… wszelkich środków, aby być bardziej widocznym podczas jazdy na rowerze nigdy za wiele.

Dodając te dane do modeli opracowanych przez McAleese, mikrokontroler może określić, czy rowerzysta przejeżdża przez skrzyżowanie, pokonuje rondo, czy też porusza się po wielopasmowej drodze. Poprzez diodę LED wykrywa nie tylko, kiedy słońce zachodzi, ale także czy rowerzysta wjeżdża do tunelu lub czy zbliżają się reflektory samochodu.

We wszystkich przypadkach reaguje chwilową zmianą proporcji jasności i przerywalności światła, a światło włącza się i wyłącza za pomocą gestów – nie ma przycisku on/off. Soczewki Fresnela służą do tworzenia aureoli świetlnej, która jest widoczna pod szerokim kątem, podobnie jak w przypadku roli Orfosa 360. W obecnej wersji podstawowa przednia lampka wydziela maksymalnie 320 lumenów, natomiast tylna jest “ograniczona” do 190 lumenów. Na rynku jest już jednak mocniejsza edycja pakietu o mocy odpowiednio 420 i 250 lumenów.

Ceny wahają się od 85 euro za mniej wydajne tylne światło ICON, do około 200 euro za pełny pakiet ICON+ (przednie i tylne światło), podobne zamówienia cenowe do tego innego innowacyjnego i skutecznego trybu oświetlenia, LaserLight, który jest równie skuteczny i inteligentny, choć w inny sposób.

WSKAZÓWKI BEZPIECZEŃSTWA DOTYCZĄCE JAZDY NA EBIKE’U

Rowery ze wspomaganiem elektrycznym dają wiele radości, ale wymagają też zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo, zarówno Twoje, jak i innych. Stosując się do wskazówek zawartych w tym przewodniku, będziesz przygotowany na potencjalnie niebezpieczne sytuacje, które możesz napotkać ze swoim EAB. Wiele wskazówek będzie nieodłącznie związanych z użytkowaniem samego roweru. Dowiesz się jak wybrać odpowiednie mechanizmy, jak wybrać najbezpieczniejszą trasę, jak uważać na innych użytkowników i jak jeździć po złych drogach. Upewnij się, że następnym razem, gdy będziesz jeździł na rowerze, zrobisz to bezpiecznie!

Urządzenia zabezpieczające

Twoje hamulce. Każdy szanujący się EAB jest wyposażony w czujniki, które odcinają zasilanie silnika, gdy operujesz dźwigniami hamulca. Jeśli te czujniki nie działają, silnik mógłby nadal dostarczać prąd podczas hamowania, co może być szczególnie niebezpieczne, jeśli hamujemy z przedniego koła, a silnik działa na tylne.

Z założenia osoba hamująca ma przestać pedałować, co powinno również odciąć zasilanie silnika roweru wspomaganego elektrycznie (inaczej by go nie było), więc prawidłowe działanie czujników hamulca może wydawać Ci się zbędne, ale tak nie jest. Zawsze znajdą się sytuacje zaskakujące lub awaryjne, w których te czujniki uchronią Cię przed upadkiem lub zderzeniem, zwłaszcza na niestabilnych i śliskich powierzchniach.

Inną często spotykaną sytuacją jest manewrowanie przy małej prędkości bez postawienia stopy: doświadczeni rowerzyści często bawią się w balansowanie przy małej prędkości, aby uniknąć postawienia stopy w miejscu, które implikuje zatrzymanie się, lub aby zygzakować w wąskim przejściu lub wykonać bardzo ciasny zakręt (rampa kładki dla pieszych, bariera, obszary dzielone z pieszymi itp.) Instynktownie odkrywamy, że zabawa z pedałami pomaga nam utrzymać równowagę, poprzez zmianę nacisku stopy na pedały lub przesuwanie pedałów w przód i w tył. Więcej informacji na stronie https://www.czikczik.com/technologia/jaka-latarka-na-rower-do-100-zl-nasze-propozycje-na-lampki-rowerowe/

Możesz nawet grać na hamulcach jednocześnie, aby uzyskać kontrruchy, które dodatkowo poprawiają równowagę. Wyobraźcie sobie, że zapomnieliście, że wspomaganie elektryczne jest ustawione na maksimum, wasze małe pociągnięcia pedałami mogą bardzo dobrze aktywować silnik i zaskoczyć was, zwłaszcza jeśli jest to mały rower z 20-calowymi kołami, w którym to przypadku moment obrotowy silnika może spowodować dość gwałtowny wstrząs. Tutaj bardzo ważny jest fakt, że klamki hamulcowe odcinają silnik.

Na początku każdej jazdy należy zawsze wykonać jazdę próbną z włączonym wspomaganiem: pedałować i hamować delikatnie w odstępach czasowych, nadal pedałując, aby sprawdzić, czy silnik rzeczywiście wyłącza się po naciśnięciu dźwigni hamulca. Zastosowanie tylko jednej dźwigni ma wystarczyć do wyłączenia prądu. Jeśli tak nie jest, należy oddać urządzenie EAB do serwisu, ponieważ jest to poważna wada bezpieczeństwa.

Kask: Ostatnią rzeczą, jaką chciałbyś zrobić, byłoby uszkodzenie głowy. I czy wierzysz, czy nie, istnieją kaski, które faktycznie pasują… Nie ma obowiązku noszenia go samemu, ale jeśli jeździsz z dziećmi, przyzwyczajaj je do noszenia ich przez cały czas i dawaj dobry przykład.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić