Dlaczego dobór barw w działaniach marketingowych jest tak ważny

Specjaliści badają wpływ barw na poziom emocji i podejmowane decyzje od dziesięcioleci, i przez ten czas powstało wiele rzetelnych publikacji w tym temacie. Jak pokazuje praktyka, kolory są ogromnie ważne, z czego tak naprawdę wielu ludzi nie do końca zdaje sobie sprawę. Wpływ ten jest także bardzo widoczny w tym, jakie produkty i marki wybierane będą przez klientów, a jakich będą oni unikać.

Z tego też powodu zabierając się za prace związane z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem należy też wziąć to pod uwagę. Jeśli wybierze się bowiem przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie a tym bardziej do charakteru prowadzonego biznesu, to okazać się może że rezultat będzie całkiem odmienny od planowanego. Klienci zamiast chętnie wybierać wyroby danej firmy to będą ich unikać, na przykład z powodu skojarzeń czy tego, że nie spodoba się im zwyczajnie opakowanie.

Dużo firm już się o tym przekonało, kiedy wysokie środki na zmianę wizerunku stracone zostały między innymi dlatego, że ktoś podjął decyzję o nie takim kolorze jak trzeba. Ale jakiś kolor, nie pasujący wcale do jakiejś firmy, sprawdzi się świetnie przy innej, dlatego też warto choć trochę poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, który się kojarzy z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, dlatego chętnie stosowany jest przez firmy z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień to kolor emocji, lecz też oznacza zagrożenie i niebezpieczeństwo.

Dlatego należy go używać bardzo rozważnie, jednak wpasowany odpowiednio w całość z pewnością przyniesie wiele korzyści. Skrajne odczucia występują też przy czarnym kolorze. Z jednej strony kojarzy się on ze smutkiem i żałobą, ale z drugiej może oznaczać wysoki standard, elegancję i luksus. Mając to wszystko na uwadze trzeba ocenić, czy miętowa barwa sprawdzi się odpowiednio w przypadku danego projektu, czy jednak nie do końca. Jeśli nie, to należy znaleźć inne rozwiązanie, aby cała praca nie poszła na marne.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić